Sunday, June 27

anne, sumua taruh wokeyh

salam..

hari ni, dari jam 7.30 pagi,
aku buat dressing je,
apa jadi keliling, persetankan
discharge kan patient-patient yang tak sabar dah nak balik
hari sabtu kan
hujung minggu apa barang duduk hospital brader..

..esok-esok isnin berduyun yang lain datang
bau nanah, kencing, berak,
pun berduyun-duyun masuk hidung aku hari ni
best woo..

~~~~~~~~~~~~~

dulu pernah aku temankan mak aku pergi poliklinik kat Ampangan
hujung bulan puasa
lengang..
"Orang Melayu ni dekat-dekat raya pandai je dia sihat, tak sakit pun", mak aku cakap.
Tak ada lah, semua orang pun sama.
Dekat nak cuti, raya ke, semua sihat walafiat.
Cuba tengok hari Isnin, OPD jadi pasar.

~~~~~~~~~~~~~

Datang PG, tepuk bahu, "still here? go have your lunch"
dah 3.15 petang..




*PG - post-graduate

p/s : nasib baik OT petang ni kensel..

3 comments:

  1. Dressing tu apo Shid... Lain bidang, lain maksud dia...

    Alah bisa tegal biasa dgn bau2an tu kannn... =D

    ReplyDelete
  2. @k.azz
    basuh2 ngan balut luko tu..
    bau2 tu kokadang sodap yo.

    @drsinga
    luar nampak sekeping,
    dalam ada kentang lenyek, dapat lah sendawa atas bawah..

    ReplyDelete

talk OR stalk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...