Sunday, April 22

kashmir - gulmarg

salam..
siaran tertunda.
abe, teramat-amatlah ingin, pergi ke destinasi ini. Kashmir.
Sebelum balik Malaysia, kita mesti pergi." katanya.
maka pergi lah kami, kerana kata diri ini pula,
"Apa salahnya."

tanpa mengikut sebarang turutan peristiwa, ditempelkan di sini beberapa dari beribu imej yang dirakam.
Gulmarg, antara lokasi "mesti pergi/lawat/nikmati" di Kashmir. Sebagai pembuka siri..

orang-orangnya..
baju tebal memang "standard". sejuk.


ini pemandangan biasa.
Askar berkawal.
"full-gear" 24/7. Gerun..


perjalanan naik.


ketika ini, hati sudah meloncat-loncat..


baju sejuk boleh sewa.
tak nak pun tak apa, kalau badan tebal.


kereta kabel tertinggi di dunia
saya sudah menaikinya.
Ya, terima kasih.


dua stesen sebelum sampai puncak
nak main ski buleh.
tak ada masa. Tiket ada 'time limit'. Cet.


pokok2 mengecil. Jauh.


meninggalkan stesen pertama


sudah atas awan.
oksigen ada sikit kurang
ah, persetankan. dah sampai.


abe. ketua rombongan.
objektif terlaksana.
terharu sekejap..


return of the jakuns..


baling. jangan tak.


the jakuns and snow..



cukup masa. meninggalkan puncak.
bye..


lapar.
Ini penawarnya.
Yang putih tu manis. Macam cendol..


hot & cold


"pandang tak jemu"


silau mata pun silau lah. bukan selalu.
boleh datang lagi. Mmm..


kat mana-mana pun ada askar.
jangan bimbang.
insyaAllah. Tempat ini selamat..



siri akan disambung ketika penulis rasa-rasa rajin nak 'upload' gambar..
sekian buat masa ini.
terima kasih~

2 comments:

  1. rindu sana Dek.. ?


    semestinya kannn!!

    ReplyDelete
  2. memang.. macam rindu nak balik kampung!

    ReplyDelete

talk OR stalk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...